با این ترفند ها دیگر نگران آلزایمر نباشید! - کاهش آلزایمر-پیشگیری از الزایمرلیسانا
Banner

با این ترفند ها دیگر نگران آلزایمر نباشید!

متخصصان احتمال و عاملی باعث ابتلا به بیماری آلزایمر می شود را تا حدودی تحت تاثیر ژنتیک می‌دانند، اما بازخوانی این تخقیقات، تغذیه، شیوه زندگی، تحرک و فعالیت‌های فکری و مغزی مختلف را برای پیشگیری از آلزایمر بسیار مفید و مهم می‌داند. در این مطلب ما ترفند های کاهش آلزایمر را به شما یاد می دهیم.

1.نوشتن و خواندن:

یکی از ترفند های کاهش آلزایمر که بسیار هم ساده است خواندن و نوشتن است. بسیار بخوانید و بنویسید. بلند بخوانید، با تغییر صدا بخوانید و خودتان را به جای شخصیت‌های کتاب یا نویسنده بگذارید. خاطرات روزانه و…  خود را بنویسید.

از مطالبی که دوست دارید نت بردارید. مطلب را با دقت به کلمات و با احساس‌های متفاوت بخوانید. هر چیزی را که دوست دارید و می‌خواهید بخوانید و بنویسید. نوشتن و خواندن یکی از بهترین فعالیت‌ها برای تقویت و افزایش حافظه است.

2.ترفند دوم

با هر دستی که عادت به مسواک ‌زدن دارید، از امشب با آن یکی دست مسواک بزنید. مثلا اگر با دست راست مسواک می‌زنید، از امشب . مسواک را با دست دیگرتان گرفته و مسواک بزنید. بدانید که واقعا موثر است.

3.ورزش منظم
تحقیقات انجام شده نشان می دهد که ورزش منظم ما را از خطر ابتلا به آلزایمر تا بیش از 50 درصد مصون نگه میدارد و همچنین می تواند از مشکلات ذهنی و جسمانی دیگر هم جلوگیری کند.

4.تعامل اجتماعی
یکی از ترفند های کاهش آلزایمر نعامل اجتماعی است. بسیاری از ما در این روزها منزوی شده ایم و هر چه سن بالا می رود این انزوا و گوشه گیری افزایش پیدا می کند. هیچ گاه هم برای ملاقات افراد جدید و برقراری دوستی های تازه دیر نیست. به قولی ماهی را هر زمان از آب بگیرید تاره است.

با این ترفند ها دیگر نگران آلزایمر نباشید!

1.داوطلب شوید و در یکگروه اجتماعی عضو شوید.

 

 

2.با کمپین های مختلف دیدار داشته باشید .

3.در کلاس های گروهی مثل باشگاه و یا دانشگاه ها شرکت کنید.

4.همسایگان خود را بشناسید.

5.هفتگی با دوستانتان بیرون بروید و قرار بگذارید.

6.بیرون از منزل در جاهایی مثل پارک، موزه و مکان های عمومی و رستوران ها بروید.

7.چربی امگا 3 را به مقدار کافی مصرف کنید.

با این ترفند ها دیگر نگران آلزایمر نباشید!
چربی امگا 3 یک چربی سالم است که از بیماری آلزایمر و جنون پیشگیری می کند. منابع غذایی مثل ماهی سالمون ، تن ماهی و ماهی های دیگر می تواند مکمل خوبی برای روغن ماهی محسوب شود

درباره ی

ورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است

مطلب پیشنهادی

تغذیه مناسب برای تقویت حافظه

تغذیه مناسب برای تقویت حافظه

مغزانسان ها نقش پراهمیتی به عنوان مرکز برای کنترل بدن برعهده دارند. مسئولیت مغز نگه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner