غذاهای کمک کننده به سوخت و ساز بدن در کاهش وزن! - سوخت و ساز بدن - کاهش وزنلیسانا
Banner

غذاهای کمک کننده به سوخت و ساز بدن در کاهش وزن!

ترموجنسیس (Thermogenesis)، فرآیند تولید گرما در بدن است و می‌تواند سوخت و سازتان را افزایش داده و باعث سوختن کالری بیشتر، و در نتیجه چربی سوزی بدن افزایش پیدا می‌کند. بهترین روش برای افزایش دمای داخلی بدن، ورزش کردن است، ولی با رژیم غذایی کاهش وزن مناسب هم می‌توان این کار را انجام داد.

1. پروتئین

پروتئین تأثیر گرمایی بیشتری نسبت به کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها دارد زیرا زمان بیشتری طول می‌کشد تا هضم شود. همچنین پروتئین باعث می‌شود که برای مدت بیشتری احساس سیری بکنید.

3. مقداری گرما

ادویه جاتی مانند فلفل سیاه و قرمز برای افزایش سوخت و ساز بدن بسیار تأثیرگذار هستند. یک محقق آلمانی دریافته‌ است که پس از مصرف 10 گرم فلفل قرمز در هر وعده، دمای بدنتان بلافاصله افزایش پیدا می‌کند. ماده واکنش دهنده در فلفل قرمز کپسایسین (Capsaicin)، است که سوخت و ساز و چربی سوزی را به شدت افزایش داده، و ممکن است اشتهایتان را نیز کاهش دهد.

3. چای سبز

غذاهای کمک کننده به سوخت و ساز بدن در کاهش وزن!

کافئین و کاتچین موجود در چای سبز با یکدیگر ترکیب شده و باعث از بین رفتن سلول های چربی می‌شوند. همچنین محققان سوئدی دریافتند که گرمازایی در موش ها با مصرف ترکیبات چای سبز تا 70 درصد افزایش یافته است. برای بهره مندی از خاصیت چای سبز، توصیه می‌شود روزانه هر دو ساعت یکبار چای سبز بنوشید تا سوخت و ساز بدنتان را افزایش دهید
سایر غذاهایی که به چربی سوزی کمک می‌کنند محققان هچنین بر این باورند که غذاهایی دیگری مانند:

لیمو؛
انگور؛
توت؛
روغن زیتون؛
زردچوبه؛

غذاهای کمک کننده به سوخت و ساز بدن در کاهش وزن!

تأثیر گرمایی بر بدن دارند. البته هنوز تأثیر این مواد بر افزایش سوخت و ساز بدن اثبات نشده است. ولی پیشنهاد می‌شود این مواد را نیز به رژیم غذایی تان اضافه کنید زیرا فواید بسیار زیاد دیگری نیز دارند.

استفاده از مکمل های گرمازا

در بازار، مکمل های گرمازای زیادی وجود دارند، ولی تغییر در رژیم غذایی تان کار مفیدتر و سالم تری برای افزایش چربی سوزی بدن است. اگر به طور معمول ورزش کنید و فست فود را از رژیم غذایی تان حذف کنید، می‌توانید میزان سوخت و سازتان را افزایش دهید. اگر می‌خواهید وزنتان را کاهش دهید و تا به حال فعالیت بدنی نکرده‌اید، 10 دقیقه ورزش کردن همراه با رژیم غذایی مناسب می‌تواند سوخت و سازتان را بیشتر از مصرف تنها همین مواد افزایش دهد.

درباره ی

ورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است

مطلب پیشنهادی

رژیم غذایی افراد مبتلا کرونا!

رژیم غذایی افراد مبتلا کرونا!

یکی از سؤالات رایج مبتلایان به کووید ۱۹ مربوط به رژیم غذایی کرونا است. تغذیه مناسب، به‌ویژه زمانی که سیستم ایمنی آسیب‌دیده و ضعیف‌تر شده، بسیار مهم است. با وجودی که هیچ رژیم غذایی معجزه‌گری برای کمک به این بیماری وجود ندارد، مصرف ترکیب مناسبی از مواد غذایی در کنار استراحت‌کردن و ورزش می‌تواند به بهبود علائم بیماری کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner