معرفی وعده های غذایی کامل با سالاد ها! - لیسانا
Banner

معرفی وعده های غذایی کامل با سالاد ها!

ارزش‌های غذایی سالاد در بیشتر اوقات در آشپزی دست‌کم گرفته می‌شود. گاهی تصور می‌شود سالاد فقط مخصوص کسانی است که قصد کاهش وزن دارند. برخی نیز به اشتباه تصور می‌کنند سالاد غذایی تکراری است که فقط از گوجه، خیار و کاهو درست می‌شود. اینجا وعده های غذایی کامل سالاد ها را معرفی میکنیم.

یک سالاد خوب باید از مواد تازه تهیه شود. همچنین بهتر است هر سالاد محتوی مواد مخصوص ناحیهٔ خودش باشد. در بیشتر موارد، سالاد به‌عنوان غذای فرعی در کنار غذاهای اصلی سرو می‌شود. اما بسیاری از سالادها خود می‌توانند به‌تنهایی یک غذای کامل باشند.
۱. سالاد سرآشپز (ایالات متحده)

معرفی وعده های غذایی کامل با سالاد ها!
سالاد سرآشپز، سالاد سنتی آمریکایی است که خوردن آن برای فصل تابستان توصیه می‌شود. می‌توانید این سالاد دلچسب را به‌تنهایی و به‌عنوان یک وعده غذایی کامل مصرف کنید. سالاد سرآشپز از ترکیب تخم‌مرغ پخته، گوشت (بوقلمون، ژامبون، مرغ یا گوساله)، گوجه‌فرنگی، خیار و پنیر (معمولا پنیر چدار یا پنیر سوئیسی) درست می‌شود. معمولا در تهیهٔ این سالاد از سس بالزامیک خامه‌ای و گاهی نان کروتن و نان تست نیز استفاده می‌شود. این ترکیبات روی لایه‌ای از کاهو قرار می‌گیرند.
۲. سالاد یونانی (یونانی)

 

واقعا در این سالاد جای خالی هیچ طعمی حس نمی‌شود. یکی دیگر از وعده های غذایی کامل سالاد هاسالاد سنتی یونانی است که همچنین با عنوان «هوریاتیکی» نیز شناخته می‌شود. از فصل بهار تا اوایل پاییز می‌توانید از خوردن این سالاد با نان کراستی لذت ببرید. پنیر فتا گوسفندی، زیتون کالاماتا (شهری در یونان)، پیاز قرمز، خیار، فلفل دلمه‌ای سبز، آب‌ِگوجهٔ رسیده از اجزای اصلی این سالاد هستند. برخلاف بیشتر سالادها درسالاد یونانی خبری از کاهو یا سایر سبزیجات برگ‌سبز نیست. در سس آن نمک، فلفل سیاه، روغن زیتون باکیفیت، مرزنگوش (اورگانو) خشک‌شده و کمی سرکهٔ انگور قرمز استفاده می‌شود.
۳. سالاد نیکویز (فرانسه)

معرفی وعده های غذایی کامل با سالاد ها!
یکی دیگر از وعده های غذایی کامل سالاد ها در سالاد نیکویز مواردی مثل گوجه‌فرنگی، تخم‌مرغ پخته، زیتون سیاه، پیازچه، ماهی تی یا ماهی کولی استفاده می‌شود. در برخی دستورالعمل‌های جدیدتر از موادی مانند باقلا، خیار، فلفل دلمه‌ای، تربچه، کنگر فرنگی خام، کرفس، پیاز قرمز، لوبیا سبز، سیب‌زمینی پخته و مِسکلون (یک ترکیب فرانسوی از چند سبزی) به کار می‌رود. در ایالات متحده معمولا این سالاد با سیب‌زمینی پخته، لوبیا سبز، تخم‌مرغ پخته، ماهی تن، گوجه‌فرنگی، پیاز قرمز،  و سس بالزامیک تهیه می‌شود.

۴. سالاد تبوله (لبنان)

 سالاد تبوله (لبنان)

می توان حدس زد که با شنیدن نام تبوله، سالادی پر از بلغور و گیاهان تازه به ذهن‌تان بیاید. اما تبولهٔ اصلی لبنانی محتوی مقدار کمی بلغور است. به‌جای آن تمرکز اصلی بر مقدار زیادی جعفری و نعناع است. در لبنان سالاد تبوله یک سالاد گیاهی سبز با مقدار اندکی ادویه، کمی بلغور، خیار و گوجهٔ گیلاسی آبدار است.

برای تهیه سس تبوله تنها به مقداری آب‌لیموی تازه، نمک، فلفل و روغن زیتون باکیفیت نیاز دارید. باتوجه به اینکه بیشتر حجم این سالاد از سبزیجات تشکیل شده، ضروری است برای تهیه آن از سبزیجات تازه استفاده کنید. استفاده از سبزیجات تازه کمک می‌کند که تبولهٔ خوشمزه‌تری داشته باشید.

درباره ی

ورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است

مطلب پیشنهادی

ضرر نوشیدنی های بی کالری بیشتر از نوشیدنی قندی برای قلب!

ضرر نوشیدنی های بی کالری بیشتر از نوشیدنی قندی برای قلب!

کنار گذاشتن مصرف نوشیدنی های قندی ای مثل نوشابه و آبمیوه احتمالاً هیچ کمکی به سلامت قلب تان نمی کند اگر به جایشان از نوشیدنی هایی استفاده کنید که در آن ها از شیرین کننده های مصنوعی استفاده شده است احتمالا وضع برای شما و قلبتان بدتر هم می شود.ادامه مطلب را بخوانید تا شما را به طور کامل با این ضررها رو به رو کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner