ورزش های مناسب برای افزایش قد - لیسانا
Banner

ورزش های مناسب برای افزایش قد

افزایش قد مسئله ای است که به سن شخص بستگی دارد.جوانان و افرادی که در ابتدای مرحله‌ی بزرگسالی قرار دارند، می‌توانند با انجام بعضی تمرینات که روی رشد عضلات بدن کار می‌کند، قدشان را افزایش دهند. در این جا می خواهی با برخی از تمرینتات ورزشی که به تفزایش قد کمک می کنند اشنا شویم.

۱. آویزان شدن عمودی

این یکی از مفیدترین و همچنین ساده ترین تمرینات افزایش قد است. این تمرین، باعث کشش ستون فقرات می‌شود، زیرا غضروف‌های موجود در ستون مهره را می‌کشد.

افزایش قد

 

۳. کشش کبرا

روی سینه‌تان، بر روی زمین دراز بکشید. قسمت پایین بدنتان را بی حرکت نگه دارید و با استفاده از بازوهایتان، قسمت بالای بدنتان را بلند کنید. تا جایی که می‌توانید خودتان را بکشید. این وضعیت را ۱۵ تا ۲۰ ثانیه حفظ کنید. این، یک تمرین عالی برای افزایش قد است و انجام آن هم بسیار آسان.

۶. کشش عمودی ایستاده

به شکل عمودی روی پنجه‌ی پاهایتان بایستید. دست‌ها باید به سمت بالا باشند. حالا سعی کنید که بدنتان را روی انگشتان پایتان بالا ببرید و هر چقدر که می‌توانید بکشید. این تمرین، ستون فقرات را می‌کشد و جریان خون به بخش پایین‌تر بدن را افزایش می‌دهد. می‌توانید این کشش را در یک تکرار، بمدت ۳۰ ثانیه انجام دهید.

افزایش قد

۴. خم عمودی

در حالیکه پاهایتان کمی از هم فاصله دارند بایستید. حالا به سمت پایین خم شوید و سعی کنید سطح زمین را لمس کنید. اما در طول خم شدن، مطمئن شوید که زانوهایتان را تا نمی‌کنید یا نمی‌چرخانید.

۵. کشش دو طرفه‌ی درازکش

به پشت روی زمین دراز بکشید. دست‌هایتان را بالای سر قرار دهید، بطوریکه روی زمین قرار بگیرند. حالا دست‌ها و پاهایتان را بطور همزمان بکشید، بطوریکه بسمت بیرون بدنتان کشیده شوند. این وضعیت را بمدت ۲۰ ثانیه حفظ کنید. در هر بار، ۲ تا ۳ ست از این تمرین را انجام دهید.

۲. بسکتبال / طناب زدن

هر دوی این فعالیت‌ها، شامل پریدن هستند که جریان خون به استخوان‌های بلند موجود در بدن را افزایش می‌دهد. همچنین یک فشار اضافی بر آنها وارد می‌کند. در نتیجه، طولشان بیشتر رشد می‌کند و حجم بیشتری پیدا می‌کنند.

افزایش قد

درباره ی تیم محتوای لیسانا

مطلب پیشنهادی

ورزشهای مناسب افراد دارای کبد چرب!

ورزشهای مناسب افراد دارای کبد چرب!

نظم داشتن در برنامه تمرینی بسیار مهمتر از شدت تمرین برای بیماران مبتلا به کبد چرب است. کبد چرب در واقع یکی از تظاهرات سندروم متابولیک است و در اشخاص چاق یا دیابتی زیاد دیده میشود. درمان دارویی برای کبد چرب وجود ندارد ولی تغيير در شیوه زندگی مانند عوض کردن رژیم غذایی یا ورزش کردن و کاهش وزن می تواند به بهبود آن کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner