چند خوراکی های چاق کننده برای افراد لاغر! - لیسانا
Banner

چند خوراکی های چاق کننده برای افراد لاغر!

شناخت خوراکی های چاق کننده کمک زیادی به افراد لاغر می کند. در حالی که این روزها آدم هایی وجود دارند که به دنبال راهی معجزه‌ ساز برای افزایش وزن هستند
1.گوشت قرمز:
اگر قصد افزایش وزن دارید گوشت قرمز را در حد اعتدال و 2 الی 3 وعده در هفته مصرف کنید، استیکی که از راسته گوساله یا گوسفند تهیه شده حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین، آهن و ویتامین های گروه ب است و کمک فراوانی به افزایش وزن می کند.

از آنجا که گوشت قرمز حاوی کلسترول به میزان بالایی است نباید در مصرف آن زیاده روی کنید، 2 الی 3 وعده در هفته و هر بار 150 الی 200 گرم استیک برای اکثر افراد لاغر توصیه می شود.
2.شیر پر چرب(شیر کامل – Whole Fat Milk):

شیر کامل و یا همان پر چرب حدود 60 کالری بیشتر از سایر شیرها و حاوی مقدار بیشتری ویتامین A، ویتامین D و به عنوان منبع مناسبی از کلسیم است، کلسیم برای سلامت دندان ها، استخوان ها و همچنین متابولیزم چربی ها ضروری است 2 الی 3 لیوان شیر در روز تامین کننده نیاز بدن به کلسیم است. برای طعم بهتر می توانید مقداری کورن فلکس، عسل و یا کاکائو نیز به آن اضافه کنید.

3.میوه های چاق کننده:

میوه ها حاوی قند طبیعی و سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها بوده که برای سلامت دستگاه گوارش و پوست بسیار مفید می باشند، در این بین بعضی از آن ها حاوی قند و کالری بیشتر بوده و برای افرادی که قصد افزایش وزن دارند مناسب است. مانند:

موز. پاپایا، انبه، آناناس، طالبی، خربزه، هندوانه، گرمک و هلو
می توانید آن ها را به سلیقه خود در مخلوط کن با هم ترکیب کرده و یا به شکل کامل تناول کنید.

4.نان با سبوس کامل: یکی دیگر از خوراکی های چاق کننده برای افراد لاغر نان با سبوس کامل است. بهتر است آنها نان با سبوس کامل ا را جایگزین نان های بدون سبوس کنید، اکثر متخصصین تغذیه نان را به عنوان یک محصول غذایی چاق کننده می شناسند.
هم نان سبوس دار و هم بدون سبوس چاق کننده است اما نان های سبوس دار حاوی مقدار بیشتری مواد معدنی، فیبر و ویتامین می باشند، سعی کنید در وعده های غذایی خود که حاوی برنج بوده کمی نان نیز اضافه کنید، ترکیب کربوهیدرات ها باعث افزایش وزن می گردد.

5.آووکادو:

چند خوراکی های چاق کننده برای افراد لاغر!

آووکادو میوه ای استثنایی و سرشار از ویتامین های ب، ای، پتاسیم و اسید فولیک است، نصف یک آووکادو متوسط حدود 140 کالری دارد، در صورت امکان هفته ای 3 الی 4 عدد در برنامه غذایی خود بگنجانید.

6. آجیل:

چند خوراکی های چاق کننده برای افراد لاغر!

یا همان مغزها از قبیل پسته، بادام، گردو، فندوق و غیره سرشار از چربی های مفید، ویتامین ها، مواد معدنی و دارای کالری بالا می باشند. روزانه 30 الی 70 گرم از آنها میل کنید، در این بین بادام برای افرادی که قصد افزایش وزن دارند مفید تر است.

7. پنیر:  یکی از خوراکی های چاق کننده برای افراد لاغر پنیر است. پنیر حاوی کلسیم، منیزیم، فسفر و میزان قابل توجهی پروتئین است، نکته جالب این است که پودرهای پروتئین وی (Whey Protein) که محبوب ورزشکاران است از آب پنیر تهیه می شوند که خود بیانگر ارزش غذایی این محصول می باشد. می توانید به دلخواه خود مقداری پنیر به بعضی از وعده های غذایی بیافزایید . مقدار مناسب 50 الی 100 گرم در روز است.

8.تخم مرغ: تخم مرغ یک غذای کامل و مغذی و سرشار از ویتامین های A, B6, D، سلنیوم، روی و پروتئین با لیست کاملی از اسیدهای آمینه است. فقط توجه داشته باشید تخم مرغ حاوی مقدار زیادی کلسترول نیز می باشد.

درباره ی

ورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است

مطلب پیشنهادی

مهم ترین خوراکی های مفید برای افزایش قد

مهم ترین خوراکی های مفید برای افزایش قد

مهم‌ترین عامل محیطی تاثیرگذار روی قد نوع و میزان تغذیه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner