چگونه استرس خود را کاهش دهیم؟ - راهکارهای کاهش استرس - لیسانا
Banner

چگونه استرس خود را کاهش دهیم؟

همانطور که می دانید افراد به دلایل متعددی دچار استرس می شوند..استرس و فشار عصبی اجتناب ناپذیرهستند به طوری که می توان گفت جزئی جدانشدنی از زندگی همه ی ما شده اند و انسان در زندگی روزمره خود بارها و بارها با آن روبه رو می شود.

 

ترافیک، کارهای عقب افتاده، مشکلات و اختلافات خانوادگی، بیماری ها، امتحانات و دغدغه های شغلی همگی باعث می شوند تا انسان دچار استرس و اظطراب شود.داشتن استربه صورت طولانی مدت نه تنها باعث بروز مشکلات روحی فراوانی برای فرد خواهد شد بلکه انواع بیماری های جسمانی را با خود به همراه دارد.

 

ورزش کنید!

ورزش یکی از بهترین وموثرترین راه‌های کاهش استرس است. شاید به نظرتان عجیب و یا حتی غیر معقول بیاید اما با ایجاد استرس فیزیکی در بدن با استفاده از ورزش، به کاهش استرس ذهنی خود کمک کرده اید. افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند، از کسانی که ورزش نمی‌کنند و فعالیتی ندارند ، دچار اضطراب می‌شوند.

 

 مکمل های غذایی مصرف کنید!

مکمل‌‌های غذایی زیادی هستند که به کاهش استرس و اضطراب منجر می‌شوند. در این جا به تعدادی از مکمل های غذایی که برای کاهش استرس مفید هستند اشاره می کنیم :

  • فرنجمش
  • اسید‌های چرب امگا ۳
  • گیلاس زمستانی
  • چای سبز
  • سنبل‌الطیب

بنویسید !

یکی از راه‌های کاهش استرس نوشتن و یادداشت کردن است.در مرحله ی اول به ثبت آنچه که باعث استرس در شما شده است بپردازید. سپس به نوشتن آن‌چه که از داشتن‌ آن راضی و خوش حال هستید ، بپردازید. حس قدردانی می‌تواند با جهت دادن ذهن‌تان به سمت چیزهای مثبتی که در زندگی دارید، به طرز عجیبی باعث کاهش استرس شود.

 

مصرف کافئین خود را کاهش دهید!

کافئین موجود در قهوه، شکلات، چای و نوشیدنی‌های انرژی‌زا البته که باعث افزایش انرژی و هیجان در شما می شوند ولی باعث بوجود آمدن استرس و اضطراب در شما شوند. افراد ظرفیت‌های مختلفی برای مصرف کافئین دارند. چنانچه متوجه احساس عصبانیت و اضطراب در وجود خود شدید حتما کافئین مصرفی خود را کاهش و سپس قطع کنید.

 

آدامس بجوید!

یکی دیگر از راه ساده و سریع برای کاهش استرس، آدامس جویدن است. تحقیقاتی در این زمینه نشان داد افرادی که آدامس می‌جوند دارای موفقیت بیشتری برای کنترل ذهن و آرامش خود هستند و استرس کمتری دارند. یک توضیح منطقی برای این موضوع این است که جویدن آدامس باعث می‌شود موج‌های مغز فرد شبیه موج‌های مغز افراد آرام می‌شود. همچنین جویدن آدامس باعث افزایش جریان خون به مغز می‌شود.

درباره ی تیم محتوای لیسانا

مطلب پیشنهادی

نشانه که مشخص میشه شما فرد باهوشی هستید

نشانه هایی وجود دارد که توسط دانشمندان تایید شده و نشان می دهد شما فرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner