خوراکی هایی که باید در تابستان مصرف شوند : - رژیم، تابستان - لیسانا
Banner

خوراکی هایی که باید در تابستان مصرف شوند :

آیا می دانید که تابستان زمان  مناسبی برای تغییر رژیم غذایی است؟ ما بیشتر زمان خود را بیرون از منزل به سرمیبریم که باعث می شود بیشتر عرق کنیم. این روند خطر مشکلاتی مانند کمبود آب ، حساسیت های پوستی و کمبودهای ویتامین و مواد معدنی را افزایش می دهد.  اما راه حل ساده و خوشمزه چیست ؟ جولی کای ، متخصص تغذیه در نیویورک می گوید: “میوه های محلی و فصلی تابستان  را در این فصل بخورید. مواد مغذی این میوه ها در تابستان در اوج خود قرار دارند.” اما آنها تنها غذاهایی نیستند که به شما کمک می کند بدن خود را در گرمترین زمان سال در بهترین شکل ممکن قرار دهید . در این مقاله به بخشی از این رژیم غذایی در تابستان اشاره خواهیم کرد:

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی ها سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C هستند و همچنین  حاوی فیتوشیمیایی های مفیدی مانند لیکوپن نیز هستند که به بیماری های مزمن – به ویژه سرطان- کمک می کند.

گوجه فرنگی

کدوسبز :

بخشی از خانواده کدو تابستانی است. کدو سبز حاوی فیبری به نام پکتین است که با افزایش سلامت قلب و کاهش کلسترول در ارتباط است.

کدو

هندوانه :

این میوه یک قهرمان هیدراتاسیون است  و مایعات دقیقاً همان چیزی هستند که هنگام گرما  به آن نیاز دارید. ژانل فانک می گوید:” میزان بالای آب هندوانه شما را خنک و مرطوب نگه می دارد.” همین مقدار زیاد آب باعث می شود احساس سیری  بوجود بیاید که در نتبجه اشتها را کاهش دهد. به علاوه هندوانه حاوی لیکوپن است ، که از سلول های پوستی در برابر آفتاب در تابستان  محافظت می کند.

هندوانه

پرتغال:

مرکبات شیرین سرشار از پتاسیم می باشد که ماده مغذی بسیار مهمی در تابستان به شمار میرود. Erin Palinski نویسنده رژیم غذایی چربی Belly Fat for Dummies می گوید: “شما پتاسیم را از طریق عرق از دست می دهید ، این امر شما را در معرض گرفتگی عضلات قرار می دهد.” او توضیح می دهد: “خوردن پرتقال منابع مواد مغذی شما را تکمیل می کند و گرفتگی عضلات را از بین می برد.” پرتقال همچنین حدود 80٪ آب دارد ، بنابراین چند برش آبدار  پرتغال شما را در روزهای گرم تابستان مرطوب نگه می دارد.

پرتغال:

ماست:

پروتین های بسته بندی شده مثل ماست می تواند یک میان وعده ی سالم و خنک در تابستان باشد.  می توان یک فنجان آن را در فریزر گذاشت تا خنک استفاده شود. مارک هایی از ماست که دارای پروتئین بالا و چربی کمتر هستند مثل ماست یونانی بیشتر توصیه میشوند. این نوع ماست دو برابر ماست های کم چرب دیگر پروتئین دارند. شایان ذکر است برخی ماست ها حاوی باکتر های پروبیوتیک هستند که برای عملکرد بهتر دستگاه گوارش توصیه می شوند.

ماست

کرفس و رازیانه:

هیچ چیز بدتر از احساس “پف کردن و نفخ ” هنگام تابستان نیست. کرفس و رازیانه به عنوان دیورتیک عمل می کنند و به شما در کاهش آب اضافی کمک می کند این در حالی است  که اجازه نمیدهند بدن شما دچار بی آبی شود. چگونه؟ مواد موجود در این  سبزیجات کلیه ها را تحریک می کند که ضایعات و مایعات اضافی را  که موجب نفخ در شکم شما شده دفع کند.

کرفس

سیب ، انجیر و گلابی:

این مواد غذایی فیبر زیادی  دارند. برای حداکثر تأثیر تغذیه ، پوست  سیب و گلابی را روی پوست خود قرار دهید . حتما قبل از استفاده کاملا شست و شو دهید زیرا  باقی مانده سموم دفع آفات ممکن است روی پوست میوه ها  باقی بمانند. هم چنین دو انجیر خشک متوسط حاوی بیش از 1.5 گرم فیبر می باشد.

سیب

هلو، شلیل و زرد آلو:

میوه تازه یا خشک شده هلو ، شلیل و زردآلو ، منبع جامد فیبر غذایی هستند. هلو و  زردآلو سرشار از ویتامین A و آنتی اکسیدان بتاکاروتن هستند  ، در حالی که هلو حاوی مقدار زیادی ویتامین C نیز می باشد.

زرد الو

چای سبز:

اگر به دنبال نوشیدنی های هیجان انگیز تر از آب هستید تا هیدراتاسیون شما را حفظ کند ، ممکن است بخواهید چای سبز بنوشید! چای سبز بهترین راه برای تکمیل میزان مصرف آب در فصل گرم سال می باشد. مطالعات نشان داده اند که چای سبز ممکن است در مبارزه با سرطان و بیماری های قلبی ، کاهش کلسترول ، احیای متابولیسم و حتی جلوگیری از  زوال عقل مفید باشد. اگر نوشیدن یک نوشیدنی گرم در یک ماه گرم را نمی پسندید می توانید چای سبز  را سرد و حتی یخ زده امتحان کنید چرا که دمای پایین مزایای تغذیه ای آن را به خطر نمی اندازد.

چایی سبز

سالادهایی با  برگ های تیره سبز بخورید:

از اسفناج  و کلم تازه و خام در سالادهای خود در فصل تابستان استفاده کنید تا پوستی سالم داشته باشید.کاروتنوئیدها در پرتقال و سبزیجات سبز تیره وجود دارد که در  بدن شما به ویتامین A تبدیل می شود و در نهایت  از پوست در برابر  اشعه آفتاب محافظت می کند. آنها باعث کاهش حساسیت به نور ماوراء بنفش می شود و همچنین موجب ترمیم پوست های خشک و پوسته پوسته می شود.  علاوه بر این مصرف آنها موجب تقویت دفاع پوست در برابر اشعه های آسیب رسان می شود. سالاد خود را با دیگر منابع پر کاروتنوئید مانند هویج ، زردآلو ، طالبی ، هندوانه ، گوجه فرنگی ، گریپ فروت صورتی ، ماهی قزل آلا ، شیر ، زرده تخم مرغ و فلفل تکمیل کنید تا یک وعده غذایی سالم تر تهیه کنید.

انواع خانواده های بری ها ( مثل توت و توت فرنگی):

انواع توت های شیرین و آبدار سرشار از فلاونوئیدها هستند که مبارزان قدرتمند بیماری ها به شمار می روند. از جمله دیگر جوانب مثبت آنها : جریان خون به پوست را افزایش داده و حساسیت به نور را کاهش می دهند ، که باعث بهبود ظاهر ، ساختار و بافت پوست می شود. از آنجا که زمان زیادی  در تابستان زیر آفتاب سپری می شود لذا این موضوع امری مهم تلقی می شود.  منابع عالی دیگر فلاونوئیدهای تقویت کننده پوست: موز ، مرکبات ، کلم بروکلی ، کنگر  ، گردو ، پسته  ، پنیر ، شوید و آویشن می باشند که مصرف آنها توصیه میشود.

توت فرنگی

مغزها:

مصرف مغزیجات (مثل بادام و بادام زمینی) که دارای اسیدهای چرب اشباع نشده هستند باعث می شود که سطح کلسترول بد خون کاهش یابد.

ماهی:

یکی از سالم ترین رژیم های غذایی برای بانوان رژیم غذایی مدیترانه ای است که در آن کاهش بیماری های قلبی ( علت شایع مرگ و میر) مشهود می باشد. این رژیم غذایی حاوی ماهی (خصوصا سالمون) که غنی از پروتین و امگا 3 می باشد.

درباره ی تیم محتوای لیسانا

مطلب پیشنهادی

خاکشیر

خاکشیر گیاه معجزه آسا!!

خاکشیر به عنوان یک ملین ملایم شناخته می‌شود که با افزایش حرکات روده به پیشگیری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Banner